F1CHL Season 2008 szabályrendszer
1. Birói testület 3 állandó tagból áll, akiket semmiféle külön bánásmód nem illet meg. A szabályzatot csak a 3 tag beleegyezésével lehet változtatni.
2. Versenyek és az időmérő edzés alatt a chat használata TILOS, csak a szervert kezelő írhat ilyenkor indokolt esetben!
3. Versenykörülmények
Gumikopás: normál
Üzemanyag fogyás: normál
Mechanikai hibák: bekapcsolva
Időjárás: változó
Versenytáv: 75%
Autó sérülés: 30%
Megengedett segítségek: stabilizátor (F4), autó váltó (F7), Kipörgésgátló (F8), ABS (F9), Kuplung (F11)
Akinek bármilyen fájlja eltér a szerveren lévőtől nem indulhat el!
4. Időmérő edzés - futam előtt kerül lebonyolításra
5. Verseny lebonyolítása: Versenyek minden 2 hetente csütörtök este vannak.
18:00-19:00 szervernyitás, practice
19:00-19:50 practice
19:50-20:15 kvalifikáció
20:15-20:25 warmup, bugcheck stb…
20:30 RACE
6. Pontozás: Az FIA 2007-es szabályzata alapján, a minimum a futam 90%-át teljesítő pilóta kaphat pontot.
7. Óvás benyújtása: A futam után fórumon van lehetőség a BT felé óvás benyújtására, melynek határideje a futamot követően vasárnap 23:59! A BT ezek után fogja tárgyalni az esetleges óvásokat, határozatot legkésőbb csütörtök este 20:00-ig kell meghoznia. A határozat meghozatala után 1 napig van lehetősége bárkinek fellebbeznie a döntés ellen, ezek után a BT-nek ismét van 1 napja új határozatot hozni. A fellebbezés utáni határozatot nem lehet megtámadni semmilyen formában! Végleges eredményt legkésőbb vasárnap délig kell meghozni.
8. Vágásszabályok: TILOS levágni a kanyarokat, lassítókat. Levágásnak számít az, ha az autónak legalább két kereke (teljes felületükkel) nincs a pályán! A pálya szélét a kerékvető vagy a fehér vonal jelöli! A fehér vonal kintebb tolódik abban az esetben, ha a pályán kerékvető van. Minden esetben a kerékvető széléhez vagy a fehér vonalhoz viszonyítunk! A futamon maximum 8 vágás engedélyezett a kilencedik vágástól vágásonként 5 mp büntetést kap a vétkes versenyző! Ha valaki baleset elkerülése ill. kicsúszás miatt hagyja el a pályát, akkor az, természetesen nem számít vágásnak! Időmérő edzésen nem lehetséges semmilyen vágás, aki mégis vág annak érvénytelen a köre!
9. Vezetési szabályok, büntetőpontrendszer:
TILOS a szándékos ütközés, meglökés. Aki ezt megszegi annak az alábbi büntetések adhatók: futamkizárás, eltiltás egy futamról. Meglökés esetén ha visszaengeded a pilótát ezek a büntetések elkerülhetők, ilyenkor a büntetőpontrendszer lép életbe!
TILOS a pályán való cikázás, maximum 1 irányváltás lehetséges az egyenesekben. Adható büntetések: +10 vagy +20mp időbüntetés, vagy a büntetőpontrendszer szerint.
TILOS a pályán tolatni és a forgalommal szemben közlekedni. Mindkét esetben automatikusan futamkizárás jár! (Megfordulni füvön lehet kis ívben, pályán a TC override segítségével lehet kipördülés esetén).
TILOS a boxutcából kifele jövet a boxutca végét jelző sárga v fehér vonalat átlépni, maximálisan a vonalon való haladás engedélyezett. Ha vétkes pilóta nem okoz balesetet a vonal átlépésével szóbeli figyelmeztetésben részesül, de legközelebbi alkalommal ezért már 20mp büntetés jár. Ha átlépés miatt balesetet okoz vagy feltart vkit, a következő futamon az utolsó helyről kell rajtolnia, súlyos esetben 1 futamról kizárható a pilóta.
Rajtbaleset okozásáért a következő futamon automatikusan a vétkes pilóta +30mp időbüntetést kap és az utolsó helyről kell rajtolnia. Többszöri alkalom esetén futameltiltással sújtható!
Azok a pilóták akik többször is képtelenek a szabályok betartására eltanácsolhatók a ligából!
TILOS a védekező pilótának direkt hamarabb fékezni, ezek megszegésért szintén büntetés jár, súlyosságtól függően 10 vagy 20mp időbüntetés illetve futamkizárás!
Előzéskor a védekező versenyzőnek van joga a kanyarra olyan ivben és sebességben befordulni ahogy képes, ha a támadó pilóta teljesen mellette van akkor ez a szabály nem érvényes!
TILOS a gyorsabb pilótát feltartani a lekörözendő versenyzőknek, 10 vagy 20mp időbüntetés illetve kizárás jár érte!
MINDEN EGYES BÜNTETÉS CSAK AKKOR ADHATÓ HA ÓVÁS ÉRKEZIK! ÓVÁS BENYÚJTÁSA UTÁN A PILÓTÁK FÓRUMON NEM KRITIZÁLHATJÁK A MÁSIKAT, BÁRMILYEN NEM LIGÁBA VALÓ BESZÓLÁSÉRT UGYANÚGY BÜNTETÉS JÁRHAT A BT RÉSZÉRŐL. A VÉTKES PILÓTA A BT FELÉ ELMONDHATJA Ő HOGYAN LÁTTA A TÖRTÉNTEKET!
10.Minden autó egységes fizikával indul!
11.Azok a pilóták akiknek az internet kapcsolata nem stabil (magas pingek a felkészülés alatt), nem indulhat a futamon a többiekre való tekintettel. Mindenki köteles a netfoglaló programokat kikapcsolni (msn, mirc, torrent stb..)
12.Tesztnapokon a részvétel nagyon ajánlott! Akit egyáltalán nem látni ezeken a napokon és emiatt problémát okoz a versenyeken, annak súlyosabb büntetések adhatók!
13.Újrajt
MAXIMUM 3 RAJT LESZ BÁRMI IS TÖRTÉNIK,DE :
1.RAJT: HA NEM LESZ SIMA (MAX 2 KIESŐ) AKKOR ÚJRAJT
2.RAJT: HA NEM LESZ SIMA (MAX 2 KIESŐ) AKKOR ÚJRAJT, REPLAY MENTÉSE ÉS KIELEMZÉSE, VÉTKES ESETÉN KÖVETKEZŐ FUTAMON BOXBÓL INDUL.
3.RAJT: BÁRMI IS LESZ FOLYTATJUK, HA BALESET TÖRTÉNIK ÉS TERMÉSZETESEN EGYÉRTELMŰ A VÉTKES, NEKI A KÖVETKEZŐ FUTAMON A BOXBÓL KELL INDULNIA!
AMENNYIBEN AZ ELSŐ AUTÓ ÁTÉR A CÉLVONALON AZ ELSŐ KÖRBEN, ONNANTÓL KEZDVE MÁR NEM SZÁMIT A KIESÉS AZ ELSŐ 2 RAJT ESETÉBEN.
AKI ESETLEGESEN A 2. ÉS 3.RAJTNÁL IS GALIBÁT OKOZ ANNAK AZ ELKÖVETKEZŐ 2 FUTAMON A BOXBÓL KELL RAJTOLNIA. |